Sangat sukar hidup ini !




Kadang kadang , aku suker carik something . apa yang aku ada tapi orang lain tak ada . aku suker cam tuh , aku suker jadik lain dari yang lain , tipu laa erkk lau korangs pon tader macam tuh jugakk kann .

Jadik aku sama macam korangs n korangs sama macam aku . Jadik aku masih sama lagik dengan orang lain . dalam permainan niey , aku dah kalah . Tapi takpe , aku cuba carik , aku cuba carik dan aku masih lagik akan cuba mencarik , tak salah kanns ? Biler aku penat , aku berehat jap , dan aku mula memerhati sekeliling , lihat gelagat manusia , berlainan rupa , berlainan gaya .


Dan aku mula berfikir , melihat mereka , mencerminkan diri aku sendiri , aku sama saja . Kadang kadang , dalam sesuatu waktu , aku juga akan mempamerkan wajah wajah yang mereka pamerkan . 
Kita manusia tak banyak beza , kanns ? Kita persoal kan semua yang terjadi .Kenapa aku tak jadik cam dia ?? Kenapa aku tak dapat ini , tak dapat itu , huhhh! Kita mula rasa hidup ini tak adil , kita mula persalahkan Tuhan , tapi pernah kita fikir tentang mereka yang jatuh teruk daripada kita ? Pernah ? Kita manusia , kita hamba , kita akan sentiasa jadik hamba! badan ini hanya sementara , segala2nya hanyalah sementara , bukan?



Mungkin aku tak layak untuk mengatakan ini kerana aku sering terlupa , 
dan aku tahu korangs jugak sering terlupa .




0 nota cinta ♥:

 

Copyright 2015 © . Design by Aimy Farhana